Aller au contenu principal
Our testimonials

Glenn

Werken voor Belgian Pork Group heeft zo zijn voordelen. Eén van die leuke extraatjes is de maandelijkse vleesbestelling voor ons personeel. Zo genieten onze werknemers aan een kortingstarief van de kwalitatieve producten waar ze zelf hun ziel en zaligheid hebben ingelegd. Voortaan kunnen we onze bestelling ook online plaatsen. Dit kan via onze gebruiksvriendelijke webshop Foodspot.be die werd getest en goedgekeurd door collega Glenn van de dienst export.

Glenn, jij was één van de eersten die onze lekkere producten langs digitale weg in huis haalde. Kan  jij als ‘early adopter’ de voordelen hiervan uit de doeken doen?

Zeker. Op de website krijg je aan de hand van foto’s en productinfo een uitstekend overzicht van het beschikbare assortiment. Makkelijker dan dit wordt het niet. Bovendien kan je je bestelling op een later moment nog eenvoudig aanpassen. Handig als je na een tip van de weerman op het laatste moment nog wat extra barbecueproducten wil bijbestellen. 

Welke producten komen het vaakst in jouw digitale winkelkarretje terecht?

Dat is grotendeels seizoensgebonden. De zomer staat voor de deur, momenteel kijk ik dus reikhalzend uit naar onze barbecuehamburgers. De gemarineerde côte à l’os en onze ribbetjes staan ook op mijn verlanglijstje, net als de spekfakkels voor de barbecue. Varkenswangetjes en brochettes haal ik dan weer bijna elke maand in huis, want die lekkernijen zitten heel het jaar door in ons gamma. In de keuken ben ik iemand die het experiment niet schuwt. Ik koop bijvoorbeeld vaak deelstukken zoals schouders en spiering, ideaal om zelf droge worstjes en brochettes van te maken. Door de foto’s op de webshop ben je ook sneller geneigd om eens iets nieuws te proberen.

Wordt deze digitalisering ook op de werkvloer toegejuicht?

Wie online zijn bestelling plaatst, geeft zijn bestelling rechtstreeks in ons ordersysteem in. Dat betekent dus minder werk voor onze administratieve diensten, die minder papieren bestelbonnen manueel moeten verwerken. En minder papierwerk is vanzelfsprekend goed voor het milieu. Zelf zorg ik voor de facturatie van deze personeelsbestelling die gemiddeld 3,5 ton per maand bedraagt. Daarnaast maak ik ook de controlelijsten die de collega’s bij hun bestelling krijgen. De digitalisering zal de foutenmarge nog kleiner maken, dat  controledocument wordt dus zo goed als overbodig. 

Niets dan voordelen dus. Zou dit ook niet interessant kunnen zijn voor onze klanten?

De webshop is inderdaad ontwikkeld voor zowel interne vleesbestellingen als bestellingen van lokale klanten.  Zo zou een slager die tijdens een bezoek van onze accountmanagers overtuigd geraakt van een nieuw product of interessante promo, onmiddellijk een bestelling kunnen plaatsen via een tablet. Minder omslachtig papierwerk en een extra troef bij het persoonlijk contact met onze klanten. Een paar klanten toonden zich al enthousiast over een proefproject hieromtrent. 

Bedankt voor de uitleg! Collega’s die het voorbeeld van Glenn willen volgen, kunnen zich eenvoudig registreren. Surf naar www.foodspot.be en vraag je account aan. Na ontvangst van onze bevestiging kan je bestellen.